Frustrerad och hungrig

Även om jag bestämt mig för att inte ställa mig på vågen på ett par dagar så kunde jag inte låta bli i morse igen.
Och det står still.
Suck.
Jag gillar inte det.
Jag vill se hur kilona rinner av mig.
Inser hur snabbt jag blivit förgiftad av mina egna tankar: det var inte länge sedan jag var nöjd med en viktminskning på ett halvt kilo i veckan. Nu är jag missnöjd om jag inte minskar ett halvt kilo per dag.

Inte sunt.

Dessutom blev jag för första gången sedan jag började med min nutrilett-kur rejält hungrig i går kväll. Första dygnet kunde jag också känna hungerkänslor, men sedan har det gått otroligt bra. Men i går kväll sög det i magen. Saliven vattnades i munnen, och kroppen ville ha - tja, vad som helst.

Jag stod ut. Tänker stå ut till och med fredag i varje fall. Men om vågen inte rör sig lite till neråt så håller jag kanske på över helgen.

Annars så har jag så smått börjat planera vad jag ska äta för att vänja magen och kroppen vid sund och vanlig mat igen. Det blir lite fil som mjukstart, kanske en lätt soppa och har blivit rekommenderad kalvsylta som ett vänligt köttalternativ och just nu känns det som världens godaste rätt att se fram emot...

Kommentarer
Postat av: Cherie

Lycklig för att man är smal? Jag tror att man är lycklig när man mår bra, och övervikt är ju inte hälsosamt. Men man får nog inte glömma att analysera varför man blev överviktig, om det finns en psykologisk orsak, som man kan behöva ta tag i för att må bättre och bli lyckligare.
Lycka till i allafall.

2008-04-02 @ 21:24:55
URL: http://www.beautyblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0