Förbannade våg

Jag önskar att jag inte var så hoppfullt fixerad vid vad vågen ska visa. Men likt förbannat så är vägningen det som avgör hur min dag/vecka ska bli. I varje fall lite...

I morse var det vägdag och trots att jag mentalt förberett mig på att jag kommer att väga mer än vad jag gjorde förra veckan, eftersom jag numer äter vanlig mat och binder mer vätska i kroppen. Säkert två kilo mer, bara på grund av detta. Men långt inne i hjärtat så fanns ändå hoppet att det skulle skett något mirakulöst under veckan. Och när det inte blev så, utan mina två kilo upp visade sig stämma rätt så bra, så blir jag besviken.

Vilket egentlig är sanslöst, eftersom jag ändå ligger på -3,5 kg. Men det har jag svårt att vara glad åt. För jag vägde mindre förra veckan.

Prickar in i almanackan en ny vlcd-kur. Jag börjar nästa måndag tänkte jag.
Nu gäller det att hålla i den här veckan och inte låta våg-besvikelsen förstöra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0