Ett rejält skrovmål

Okej, jag har ju en tendens att göra saker lite överdrivet. Så nu när jag bestämde mig för att inte nutrlietta så seriöst denna vecka, så hamnade jag plötsligt på Frasses och mumsade på ett skrovmål. Hjälp så gott!

Det bara blev så. Lämnade in bilen för att få däcken bytta, fick en halvtimme över, och där i närheten låg Frasses och lockade med sina goda hamburgare. Och eftersom jag bara hade nutrilett i magen, men tankarna på fast föda, ja då blev det helt enkelt så att jag gav efter för frestelsen.

En tröst i bedrövelsen är att jag nu har ont i magen.
Rätt åt mig.

Behöver nu ta mig en rejäl funderare på hur jag ska ha det med min kost den närmaste tiden. En ny kur, eller ska jag ge mig på en period av strukturerad, fettsnål och nyttig mat?

Henke: tack för din kommentar! Jag håller i princip med, jag tror inte på pulverdieter i längden, men det kan vara en bra kick för att orka hålla ut när man ska gå ner så många kilo som jag ska göra!

För övrigt har jag registrerat min blogg på bloggkartan varför jag avslutar mitt inlägg med denna länk för att det ska fungera http://bloggkartan.se/registrera/25760/umeaa/

Kommentarer
Postat av: Beckan

Hej Kakan!

Nej, inte 17 kan man leva på pulverdiet resten av livet... Det tror jag dock inte att NÅGON tänker sig! Nutrilett är ett snabbt sätt att gå ner i vikt... Den kick som man kan behöva för att klara av - motivera sig - att fortsätta gå ner i vikt.

Jag tror att det mest elementära är att man börjar motionera. Att man befäster nya motionsvanor... Likaså att man när man slutar med pulvret äter BRA.

Själv har jag efter tre veckors "nuttrande" nu introducerat mat... Två små portioner mat - kolhydrat och fettfattig mat...

Jag förstår att du fick ont i magen efter besökte hos Frasse. DET hade jag också fått - garanterat! Vilken tur att inte Frasse finns här nere i södra Sverie ;D

Jag hoppas att du kommer fram till ett beslut om vilken väg du ska ta... Lycka till!

2008-04-26 @ 08:27:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22898

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0