Rädd

Söndag
Mat ok.
Vattengympa 1 timme.

Måndag
Mat ok.
Slukar ett glasspaket 0,5 liter.

Tisdag
Mat ok.
Promenad i elljusspåret 1 timme.
Slukar ett glasspaket 0,5 liter.

Onsdag
Mat ok.
Vattengympa 1 timme i kväll.
Slut på glass hemma.

Egentligen är det mot all logik att jag har denna glassfrossa nu när jag fått hygglig ordning på maten och är på allvar igång med motionen igen. Det är som om en viljelös zombi ibland tar över mig.

Men jag vet vad det innerst inne handlar om: rädsla. En av alla dessa känslor som jag har så svårt för att konfrontera. Det jag inte riktigt kan klura ut är om jag är mest rädd för att misslyckas med mitt livsprojekt, eller om jag är mest rädd för att lyckas med det. Rädd är jag i varje fall.

Jag jobbar på att repa mod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0