Mycket slit för liten vinst

Tillsammans med min bästa kompis har jag stått på loppis i dag. Vi har sålt diverse saker som bara tar plats i våra hem, allt från böcker och lp-skivor till porslin och prydnadspryttlar.

Jag gillar att gå på loppis själv, och har haft loppisbord ett par gånger tidigare. Det är mycket jobb med det, att sortera sakerna, packa och inte minst bära fram och tillbaka. Känner mig rätt så slut och trött i ryggen just nu, men belöningen brukar vara när man räknar ihop dagskassan.

Mitt mål var att finansiera de nya stövlarna jag köpte i går (1099 kr).
Men tji fick jag.
Sedan jag räknat bort hyran för bordet så återstår en vinst på 325 kr.

325 kr!
För många, många timmars arbete.
Så nu åker en stor del av loppissakerna till Emmaus i stället, det är inte värt det med så här klent resultat.

Kan inte låta bli att göra paralleller till min viktminskning. Ibland känns det precis så här, man sliter och sliter, och får inget resultat som man blir nöjd med. Å andra sidan, tydligen hade jag inte rätt saker som besökarna ville sälja. Så det gäller att satsa sin energi på rätt saker för att få ut mesta möjliga... Det tål att tänka på.

Var inbokad på vattengympa i kväll, men fick just telefon från Iksu: passet är inställt.
Det var en ny variant, det brukar alltid vara jag som avbokar.

Brottas med mig själv i fall jag ska ge mig ut på en promenad i stället, eller slappa i soffan.
Eller slappa och slappa, har tvätt-tid i kväll, vilket är en hel del jobb, samtidigt som jag haft ett mindre styrketräningspass med alla loppis-lådor.


Ska i varje fall boka in mig på nytt pass på Iksu i morgon kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0