Motståndskraft

Har haft en riktigt jäktig dag på jobbet i dag. Mycket att göra, mycket information att hantera och massa saker att skjuta fram till i morgon eftersom dagen till slut inte räckte till.

Nu är det dags att åka hem och i min lilla hjärna har jag redan målet inställt på ett och annat glasspaket. Eller en snabb hamburgare. Eller en chipspåse. Har alltså inte hunnit äta middag ännu, och är riktigt hungrig. Och då är det inte morotsstavar och tallriksmodellen som kroppen längtar efter.

Har lärt mig att stress dessutom gör att kroppen i ännu högre grad än annars suger åt sig det fett man stoppar i sig. Så det gör att alla onyttiga snabbmatsvarianter i all hast blir en dubbel börda. Suck.

Men jag försöker tänka logiskt och tränga undan alla begär och allt sug efter feta sliskiga saker.
Morötter är gott.
Jag mår bättre av en riktig middag - i längden.

Inser att min räddning är att jag inte har några onyttigheter hemma och ska jag hinna se idol så hinner jag inte förbi någon kiosk eller affär på vägen hem.
Se där, det var en högoddsare. Räddad av Kishti & co...

Kommentarer
Postat av: CarusA

Hej!
Bra gjort och rätt tänkt. Klart att du kommer att klara ditt mål.
Jag tror att det bästa är att göra små förändringar åt gången annars blir det nog för mycket på en gång....
Hoppas att du får en fin helg! Kram C

2007-09-21 @ 18:50:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3378

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0