Mellanlandning

Sitter på Arlanda och surfar i väntan på att få flyga vidare till Göteborg. Ska vara där till i morgon eftermiddag, först ett par möten, sedan lite besök på Bokmässan. Ska bli riktigt kul, har aldrig varit på Bokmässan förut.

Det här med att resa är annars något jag försöker undvika. Herregud, om det är tillräckligt svårt att hålla ihop sig och följa någon slags röd tråd i vanliga fall är det nästintill en katastrof på resor. Jag vet inte vad det är, men jag blir bara så himla godissugen när jag flyger. Jag tror att det har med rastlöshet att göra, eller någon gammal trigger när föräldrarna kom hem med en kartong Marianne efter en flygresa.

Marianne, mmmm.

Och så är det denna ständiga tillgång på kiosker. Överallt på flygplatsen. Och fika. Och snabbmat. Och en massa väntetid som man inte riktigt vet vad man ska göra av. Ska försöka surfa bort rastlösheten och godissuget, men just nu ligger en påse Marianne nära till hands.

Samtidigt så vet jag att jag är mer förlåtande och tillåtande mot mig själv just på resor, eftersom det är en speciell situation. Undermedvetet tror jag att jag utnyttjar det. "Dagen är ju ändå förstörd, så vad spelar några Marianne för roll. "

Eller en toblerone. Mums.

Suck. Tur att det inte är så många fler resor inplanerade i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0