Helvetet är en kakbuffé

Det är ren och skär lyx att bo på hotell.
Och totalt förödande för min del.

Det är någonting med det där då det bara finns uppdukat och obegränsad tillgång. Då blir också jag gränslös i mitt intag. Mitt besök i Göteborg i går är ett bevis för detta, om det nu behövs ytterligare bevis.

Jag och mina kollegor bodde på ett hotell, där vi också hade vårt möte. Lunch först i restaurangen. Buffé. Obegränsat med mat. Efteråt en liten efterrättsbuffé, det vill säga ett par olika efterrätter att välja på.

Men den riktiga dödsstöten kom till fikan.
Kakabuffé.
Ät tills du storknar.

Jag klarar inte av att välja i det här läget. Så det blir bara en liten bit av också den där. Och så en bit av den andra, i fall den första inte är så god som jag hoppats. Och så ser ju bara den tredje sorten så spännande ut, så den kan man väl inte hoppa över....

Som grädde på moset avslutade vi kvällen på Svenska Mässan och ett buffémingel inför Bokmässan.
Just det: buffé.
Tack och lov ingen efterrätt. Däremot obegränsat med toblerone-praliner till kaffet.

Tacka vet jag mitt eget kylskåp och skafferi. Där är tillgången för det mesta begränsad.
Jag ser fram emot den dag jag klarar av att stå emot kakbuffér och gigantiska godisskålar.

PS: Om man som jag gillar att spana på kändisar är Bokmässan ett bra ställe att befinna sig på. Känner mig mest nöjd med att jag under middagen träffade på Kristi Brud. Men naturligtvis kände jag först inte igen henne, inte förrän hon berättade vem hon var. DS.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Vill bara tacka för en bra blogg och önska lycka till!
Joanna
www.livsvinst.se

2007-09-29 @ 17:22:33
URL: http://www.livsvinst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0