Svårt att prata vikt

Jag vet inte riktigt varför det är så, men jag har svårt att prata om min vikt.
Här på jobbet finns en annan tjej som precis som jag är uppenbart överviktig.
Hon har liksom jag varit på hälsohem och försökt med ett antal olika varianter av kurser och kurer.
Vi har med andra ord en hel del att ge varandra, i peppning, råd och allmänt funderande. Inte minst då att få det att gå ihop med sund mat och regelbunden träning och det märkliga och stressiga jobb i båda har.

Men gör vi det?
Nej.

I dag hamnade vi sist kvar vid ett bord i matsalen, och då tog faktiskt hon initiativ till att prata vikt.
Det är jag himla glad för.

Det är märkligt att det tar så emot att prata om det.
Fast det är  egentligen mest här på jobbet som det är svårt.
Med mina vänner kan jag prata på en hel del. Eller en del i varje fall.

På något konstigt sätt är det skillnad.

Veckan så långt
Träning: nja, hittills bara långpasset på ikea. Rycker upp mig i helgen.
Mat: fungerat bra - förutom stressdagen på ikea. Lite för mycket godis för att det ska bli helt godkänt.
Vikt: har en vågfri månad fortfarande så jag har ingen aaaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0