Kanske bli en försökskanin...

I min älskade morgontidning VK hittar jag i dag en annons:
Överviktiga kvinnor söker.

Det är inte så ofta man känner sig eftersökt, så jag läser vidare.
En koststudie. För dig som är motiverad att minska din övervikt.
Hmm.

Jag brukar då och då fastna för efterlysningar av personer till olika medicinska studier. Det verkar lite spännande att vara med. Men hittills har jag inte nappat på någon. Oftast har jag inte passat in i målgruppen - som brukar vara rätt så snävt avgränsad - men tänka sig, här verkar förutsättningarna finnas.

Koststudie - vanliga livsmedel - omfattande information, stöd och hälsokontroller.

Kanske kan ett sådant här projekt vara det där lilla extra som behövs för att jag inte ska tappa bort mig hela tiden. Att tvingas gå på hälsokontroller. Redovisa min hälsa. Om jag gör det för vetenskapen, kanske jag står ut lite mer än om jag bara gör det för min egen skull.

Ska definitivt fundera vidare. Kanske slänga i väg ett mail och få veta mer.
Försöksråtta nästa för kakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0