Träning, träning

Det är mycket motion på schemat här på hälsohemmet S.
Varje morgon börjar med ett gympapass på 1 timme, före frukost.
Sedan ligger det ytterligare något pass under dagen, vattengympa eller styrketräning.
Vissa dagar även tid för promenad.

Sedan är hela kvällen fri för egna aktiviteter, och här har gruppen snabbt delat in sig i två delar: de som fortsätter att träna och de som inte tränar.

Tack och lov har jag lyckats tillhöra den första gruppen. Har hunnit med både promenader och pingis på kvällen.
Just nu känns det riktigt bra. Är peppad. Det är kul att röra på sig.

I dag fick vi lära oss om de positiva effekterna av att motionera. Att förbättra sin kondition innebär att
risken för en för tidig död minskar med 65 procent.

Det tål att tänka på de dagar det känns tungt att röra på sig.

Kommentarer
Postat av: Moa

Oj, så duktigt att träna före frukost till och med!
Jag försöker också vara nyttig och gå ner lite i vikt just nu och mina bästa vapen är promenader och pilates. Jag har några pilatesfilmer med Maris Windsor som är väldigt bra, man blir otroligt mycket starkare och smidigare och det är ändå väldigt behaglig träning. Lycka till med din kamp! Pepp, pepp :)

2007-06-16 @ 23:09:44
URL: http://www.moasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0