Nu börjar det riktigt svåra....

Första delmålet är nått: mina tre veckor på hälsohemmet resulterade i totalt -4,5 kg och -8 cm i midjemått.
Helt otroligt.
Dessutom har jag förbättrat en massa andra värden, som sänkt blodtryck, sänkt blodsocker och förbättrad kondition.
Det känns riktigt gott.
Jag är stolt över mig själv!

MEN.
Det är nu det svåra börjar. Nu ska jag klara det här själv. Ingen färdiglagad mat, med massa goda grönsaker till. Inget schema som ger tid för motion och välbefinnande...
Det är nu det gäller att hitta en linje i vardagen som håller och fungerar. Jag är lite orolig. Rädd för att det ska bli "som vanligt" att jag går ut rätt så hårt, full av entusiasm, och sedan tappar sugen längs vägen.

Hur som helst, det blir måndagens problem. Nu ska jag i väg till Stockholm med bästa kompisen AK för att shoppa, gå på konserter och bara njuta av livet.
Det kommer att bli en och annan guldkant i helgen, kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: Jessica Axberg

Hej!
Kämpa på. Du är redan en vinnare - eftersom du har bestämt dig. Jag skulle bara gå ned blygsamma 17 kilo - och har aldrig i hela mitt långa 37-åriga liv lyckats att gå ned ett endaste gram. Så - vad gör man? Jo, man struntar i allt och tar en chokladkaka till och en till... Eller så gör man som jag gjorde efter alldeles för många deppiga chokladkakor - jag anmälde mig till iTrim. Kost- och motionsrådgivning på en gång. Det kändes rätt. Och det var det. Nu har jag bara 2 kilo kvar... och nu är det lätt. Jag unnar mig en frisk kropp istället för den där chokladkakan.
Stor kram - hoppas att det går bra för dig. Om du inte vill eller har möjlighet att anmäla dig till något liknande som jag gjort - kolla några av de recept jag levt på. Kanske är det ngt som kan locka?
/Jessica
mindre på utsidan men större på insidan.

2007-07-02 @ 21:32:34
URL: http://itrimrecept.blogspot.se
Postat av: Jessica Axberg

Hej igen!
Jag skrev ju fel adress till recepten. Nu blir det rätt. Vill du få lite pep-up och "nyttigheter" så har jag skrivit ned mina anteckningar från några av våra gruppmöten på http://itrim.blogspot.com

2007-07-02 @ 21:38:35
URL: http://itrimrecept.blogspot.com
Postat av: kakan

Hej, och tack för din fina kommentar.
Alla hejarop och pepp behövs, för det är en lång väg att gå.
Imponerande förändring du har gjort - alla börjar vi på olika utgångslägen, men jobbet är lika svårt oavsett om det är 15 eller 30 eller 50 kg som ska bort.
Det är kul att läsa om och för höra någon som lyckats. Jag tror som du att motivationen är det viktigaste. Finns inte den, så ger man nog upp för lätt när motgångarna kommer.
Har spanat in dina recept, och ska nog pröva några av dem. Jag kommer också att lägga upp några av mina favvo-recept på min blogg, så håll utkik där kanske du hittar något matnyttigt i framtiden.
Lycka till,
pepp! pepp!
från
kakan

2007-07-02 @ 22:25:12
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0