Invägning

Så var det gjort. Den officiella invägningen. Siffrorna som jag nu ska leva med och kämpa mot.

125,6 kilo.

136 centimeter.

Pust. Midjemåttet ska enligt alla normaltabeller vara under 80 cm för kvinnor. Och vikten ungefär den halva med tanke på min korta längd.

Min terapeut (jo, jag har en sådan, visst låter det lyxigt och flashigt!) säger att jag ska sätta upp mål för min tid här på hälsohemmet. Realistiska mål. Och mål för fortsättningen. Även här realistiska mål. Så här kommer mina mål:

Under de tre veckorna på S ska jag gå ner 4 kilo och minska midjemåttet med 5 cm.
Under resten av det här året ska jag gå ner totalt 15 kilo och minska midjemåttet med 20 cm.
Om ett år ska jag ha gått ner 30 kilo och minskat midjemåttet med 30 cm.
Om två år ska jag ha nått min målvikt, under 80 kilo och ett midjemått under 80 cm.

Just nu känns det rätt så långt dit. Snudd på ouppnåligt.
Men jag ska inte ge upp än. Inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0