Första testet: midsommar

Är hemma från hälsohemmet över midsommarhelgen. Det känns både ock. Visst är det skönt att vara hemma, men samtidigt betyder det att jag måste klara mig på egen hand.

Gå på affären och handla och låta bli alla frestelser.

Ska på flera grillfester och där gäller det att hålla portionsstorlekarna och avstå från de feta såserna.

Sedan är det vin - som innehåller enormt mycket kalorier....

Å andra sidan är detta en helg då det känns okej att unna sig lite guldkant på tillvaron. Så jag sätter upp ett nytt mål för just midsommarhelgen:

det är okej att äta lite extra gott, men jag ska inte överdriva.
det är okej att dricka gott vin, men inte mer än två glas.
det är okej att smaka såsen till grillat, men inte mer än en liten klick.
det är okej att motionera lite mindre, men två vändor i elljusspåret ska det bli.

På måndag är det tillbaka på hälsohemmet. En vecka kvar. Men redan på tisdag ska vi väga ut oss. Jag bestämmer redan nu att min officiella utvägning gör jag på torsdag. Så jag får några extra dagar på mig för att nå mina mål...

PS: Tjuvvägde mig på vågen hemma i morse. Jämfört med min första bloggvägning är jag nu -2,5 kilo. Det stärker inför midsommarhelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0