Fem saker

Vissa dagar fungerar det hur bra som helst med kläder. Andra dagar provar jag det mesta i garderoben och slänger tröjorna all världens väg genom sovrummet. Inget passar. Det ser angingen ut som en tältduk eller så blir jag en stoppad korv i kasslernät.

Jag köpte en ny t-shirt på HM i går. Det kändes bra. Hade visserligen inte tänkt köpa några nya kläder innan jag åker till hälsohemmet S, men den var billig, och kändes som sagt var bra. När jag skulle gå ut på kvällen och tittade mig i spegeln började nästan gråta.
Tjock och ful. Äcklig. Det såg inte klokt ut.
Provade säkert fem olika varianter innan jag hittade något som gick att stå ut med.

Det ska bli skönt nu när jag kommer i väg. En massa människor jag inte känner. Andra som också väger för mycket och säkert suckar över sina kläder då och då. Där behöver jag kanske inte bry mig. Kanske.

Jag riktigt längtar efter att få köpa kläder i en vettig storlek. Få gå på den affär jag själv vill och inte vara hänvisad till några få ställen med stora storlekar.

Köpa något för att jag vill ha det, inte för att det var det enda som passade.

Här är fem saker jag ska köpa om jag blir smal. När jag blir smal.


1. En bikini
2. En ärmlös klänning
3. En figurnära kavaj
4. En kort jeanskjol
5. Top som inte går ner över rumpan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0