Skärpning anbefalles!

Semester och resor är härligt - men att hålla fast vid sund mat och motion är svårt att klara av samtidigt.
Min vecka på Österlen är ett bevis på detta. Även om jag tycker att jag skött mig hyfsat...
Det har dock blivit någon glass, eller en efterrätt till middagen. Eller lite ost och kex på rummet till ett glas vin.

Men nu är det vardag igen och skärpning som gäller. Det är bara att plocka upp tråden där jag lämnade den och köra igång igen. Regelbundna mattider. Bra mat. Frukt och grönsaker. Och inte minst motion! Hittade på en outlet i Kivik ett par riktigt bra walkingskor till halva priset, så de ska nu invigas. Fast det blir nog i morgon. Har skjutit på promenaden hela dagen, och  nu regnar det....

Eftersom jag inte var hemma i går måndag så hoppar jag över veckans vägning, och hoppas att jag hinner rätta till eventuella uppgångar någorlunda innan det är dags för nästa vägning.

Hittade hos underbara designer Lisa Tofft i Kivik en ny kylskåpsmagnet som är min nya ledstjärna - skärp mig! Framför allt påminner den mig om att det är ingen annan som kan göra jobbet åt mig än jag själv. Det går inte att sitta på rumpan och vänta på att kilona ska försvinna direkt. Även om jag önskar det...

Så skärp mig! till oss allihopa som kämpar, trillar dit och tar nya tag!

image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0