Seeegt....

Suck. Det har varit två sega dagar. All energi från hälsohemmet - vart tog den vägen?
Vet att jag måste göra något för att få energi - att när jag aktiverar mig, då kommer energin. När jag degar i soffan, då kommer tröttheten. Och med tröttheten suget efter något att stoppa i mig...

Så såg hela tisdagen ut. Har inte ens packat upp efter stockholmsresan.

Har gjort ett ryck nu på eftermiddagen. Tog mig i väg på ett vattengympapass, det känns riktigt bra. Och har nu en nyttig middag i ugnen. Ska försöka göra min veckosallad i kväll, så den finns färdig i kylskåpet. Matplaneringen håller sådär, i går blev det ett antal riskakor för många. Men heller fem riskakor för mycket, än fem chokladkakor för mycket...

Här är i varje fall ett bra middagsrecept som jag fick på hälsohemmet:

BROCCOLIGRATÄNG MED KRYDDIG KORV
4 personer

4 chorizo eller annan kryddig korv med fetthalt mellan 9-14%
250 g broccoli
1 stor morot
1/2 gul lök
1 dl riven ost
350-400 g keso
salt, svartpeppar

Sätt ugnen på 200-225 grader.
Dela korven på längden och skär sedan i bitar. Lägg korven och den tinade broccolin i en ugnsfast form.
Riv moroten grovt, finhacka löken. Blanda med keso, riven ost och kryddor.
Bred blandningen över korven och broccolin. Gratinera i ugnen ca 30 minuter.

Ät med potatis, pasta eller ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0