Nystart

Är hemma från en riktigt skön långhelg i Stockholm. Det har varit massor med god mat, ett antal glas gott vin och mycket skratt och glädje.
Ömma fötter efter en massa spring i affärer följer också med hem, liksom en smalare plånbok...
Det sistnämnda gäller dock inte för mig. Allt för många middagar på restaurang, goda köttbitar med sås och en och annan kaka och chokladbit har det blivit. Är riktigt orolig för att ställa mig på vågen igen. Det fina resultatet från hälsohemmet är nog naggat i kanten.

Dessutom vet jag att det skiljer lite på vågen hemma och den på hälsohemmet. Väger ca 0,5 kg mer hemma jämfört med på hälsohemmet. Suck

Men jag har lovat mig själv att inte ha dåligt samvete över min semestertrip. Jag unnar mig den här guldkanten på tillvaron, för guldkant på tillvaron är viktigt. Det hade inte varit kul att åka på semesterresa och hela tiden jaga kalorier och fett. I stället tar jag med mig alla positiva känslor, minnen och skratten in i en liten nystart som börjar i morgon tisdag. Då är det rättning i leden som gäller.

Här är mina förhållningsregler till mig själv för den närmsta veckan:

1. Väg dig inte! Vänta tills på måndag, som är din ordinarie vägar-dag.
2. Gå en promenad längs elljusspåret redan på förmiddagen så det är gjort.
3. Gör en 7-dagarssallad så det finns bra grönsaker hemma resten av veckan.
4. Planera maten för veckan, även mellanmålen.
5. Betala spärren på Iksu och gör ett besök i bassängen eller gymet under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0