Måndagsvägning

In i det sista hoppades jag att det jag visste inte skulle vara sant. Att vågen ändå mirakulöst skulle visa ännu mindre än min utvikt på hälsohemmet.
Men så är det inte.
Enligt vågen hemma har jag i stället gått upp 1,5 kg.
Pest och pina.

Men det finns förmildrande omständigheter. Jag vet att det inte är så illa som det låter.
Det skiljer mellan 0,5 och 1 kg på min våg hemma och vågen på hälsohemmet. Min våg visar alltså mer. Det har jag kollat.

Så den egentliga viktökningen senaste veckorna är egentligen runt 0,5 kg. Men ändå. Det är åt fel håll.
Fast det är inte konstigt, eftersom jag inte har hållit i min planering som jag tänkt mig. Några glas vin för mycket, för många äta ute tillfällen. Några god-fika stunder. En anfall av tröstärning. Och för lite motion.

Det är bara ta nya tag.
Fast just nu känns det tungt. Det hade varit bättre att få börja veckan med en kick i stället för en motgång, även om den är väntad.

Ny vikt: 122,1 kg.
För att få det att låta lite bättre så jämför jag den mot min första bloggvikt: 126,0 kg.
Förändring: -3,4 kg

Kommentarer
Postat av: Starlight

3,4 minus är ju toppen totalt!!!!
Matsedlar är kanon att köra med, att innan bestämma vad man ska äta. Minskar riskerna för impulsätande och så.
Precis sådana tankar har jag. Unna sig och "fira" eller hur man ska säga. Tänker att "jag har ju ändå gått ner nu så nu kan jag faktiskt ta den där extra mackan/chokladbiten etc" och vips har det blivit 3-4 sådana också har man gått upp igen. Så dum man är. Lurar ju bara sig själv.
Kram

2007-07-10 @ 09:09:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0