Livet enligt Mika

Efter en seg start på dagen fick jag plötsligt ny energi när jag spelade min nya skiva, Mika´s Life in Cartoon Motion. Wow.
Vilken skiva!
Love it! Love, love, love Mika!

Jag blev bara glad och varm innuti när jag hör hans sprudlande musik och underfundiga texter.
Det var en riktig upplevelse.
Att en av låtarna dessutom heter Big Girl (You are beautiful) gör det inte sämre.

Uppiggad av Mika tog jag mig ut på min 5 km runda, trots lite regn i luften. Hemma blev det 2 x 20 stående armhävningar och 50 situps på stol. Kände mig riktigt nöjd med mig själv.

Men sedan ett litet, litet missförstånd mellan mig och min bästa kompis och humöret och självförtroendet sjönk till botten. Helt och hållet mitt fel, ingen skuld på henne. Men för första gången sedan jag kom hem från hälsohemmet så tröståt jag. Tre bitar kladdkaka som jag hittade längst in i frysen. Det var inte ens gott.

Varför är det så upp och ner? Jag blir så jävla less på mig själv.
I morgon är det vägdags. Kanske är det nervositeten för det som ligger och spökar och triggar igång den dåliga självkänslan. Jag vill så gärna gå ner i vikt! Vill ha snabba resultat.

Jag får fylla kvällen med massor av Mika för att hålla humöret uppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0