Ett misslyckande. Suck.

Som jag sagt tidigare: glass är verkligen min svaga punkt. Det har än en gång blivit bevisat.
Och jag blir så arg på mig själv för att jag aldrig lär mig. Jag KAN inte ha glass och liknande hemma i frysen. Då äter jag upp det.

Hade mina bästa vänner och deras barn på middag i söndags. Tinade en köpt cheescake till efterrätt. Mycket gott. Och det blev halva kvar. Hade dessutom köpt ett paket GB-sandwich till barnen. Det blev fyra kvar av dem.
Allt gick åt under måndagen. Slurp. Ner i magen.

Så när de skulle komma tillbaka och fika i dag (jag bjöd dem) var jag ju tvungen att köpa ny glass. Så nu finns där åter massa glass i kylskåpet.
 Det jag bär hem - det stoppar jag i mig. Jag vet att det är så. Ändå lurar jag mig själv så ofta.

Nå. Det är bara att lämna detta misslyckade bakom sig.
Nu åker jag på semester en vecka till vackra Österlen.
Datorn stannar hemma, så det blir inget bloggande förän om en vecka.
Lev och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0