Tillbaka

Jodå, jag finns kvar.
Även om jag svikit min blogg på sista tiden.  Förlåt!

Förklaringen är delvis praktisk: datatrubbel. Min dator hemma står just nu nedpackad då den är på flytt mellan två olika rum. Och min dator på jobbet har det varit lite strul med. Dessutom försöker jag undvika att blogga på arbetstid (hederssak)...

MEN det kanske viktigaste är jag känt mig tom på inlägg. Det är mycket roligare att blogga när det går bra. När det finns framgång att berätta om. Så har det inte varit på länge.
Å andra sidan tror jag att det är viktiga för mig själv att skriva när det går dåligt också. Lite egen terapi med andra ord.

Just nu står jag på lite vänteläge. I mitten av januari ska jag tillbaka till hälsohemmet för en uppföljning. Ser SÅÅ mycket fram emot det. En riktig nystart. Det enda som oroar är jag inför detta måste väga och mäta mig igen. Och ta prover. Mitt blodsocker lär vara en katastrof. Vikten likaså.

Men det är bara ta tjuren vid hornen. Jag tänker inte banga ur.
Ser fram emot att träffa alla igen i gruppen, få några dagar då jag kan fokusera på mig själv, motion och mat och må bra. Det behövs.

Har fått en bra kommentar från Fredrik på bloggen.
Fredrik: jag håller med. När jag blir smal blir jag lycklig är mer ironi än mitt motto. Men som tjockis så är det så lätt att tro att det är så. Att alla problem i världen försvinner när man blir smal. Det är en fälla som jag lätt faller i - och därför har jag det som min påminnare. Dessutom är det så jäkligt att jag vet att jag inte kommer att lyckas helt och fullt med min kamp förrän jag hittar en acceptans inom mig själv för vem jag är. Jag måste hitta lyckan först, eller i varje fall börja hitta lyckan först. Det är också därför jag inte tror att en magsäcksoperation är något för mig, även om jag funderat riktigt mycket på det på sista tiden. För vad finns då kvar, om jag blir smal men inte trivs bättre med mig själv, inte accepterar mig själv?

Nej. Tillbaka till gruvan. babysteps, baby. Ett steg i taget.
I dag har jag tagit ett av dem genom att återvända till min blogg.
Hoppas ni vill fortsätta följa med mig på resan.




Kommentarer
Postat av: emelie

önskar dig all lycka till! klart du klarar det! och det där med hälsohemmet låter bra, kan vara kanon att ha nåstans dit man går för kontroller och liknane!

2007-12-28 @ 14:28:38
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: CarusA

Hej!

Välkommen tillbaka ;-) Som sagt tjuren får det inte lätt 2008 när vi alla ska ta tag i hornen....

Jag, en inspiration??! Näh, känns konstigt eftersom jag inte känner mig speciellt inspirerad.
Vikten har gått käpprätt åt ...... i jul - men det får jag ta. Känner på mig att vikten inte blir kul men ställa mig på vågen ska jag ... nån dag....

Kämpa på, vi kommer att klara det - år 2008 är det året vi förändrar våra liv, eller hur!!!

Kram C

2007-12-29 @ 12:10:12
Postat av: Fredrik

Jag håller ett litet öga på dina framgångar. :)

Lycka till!

2008-01-02 @ 16:48:22
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0