Okej, jag förstår vinken...

Varje år inför jul har vi ett boklotteri på jobbet. Det är böcker som kommit ut under året som lottas ut bland oss anställda. Och det kan bli en rejäl hög man får!

I år undrar jag om inte min bokhög försöker säga något till mig. Bland böckerna fanns nämlien Mia Törnbloms bok En härlig bok med små peppande och tänkvärda ord för varje dag. Inte för att jag egentlien är något fan av den typen av självhjälpsböcker - men jag förstår vad hon menar.

Och lite längre ner i högen fanns boken Kom i form med Stavgång.

Jaja, jag ska. Tänka mer positiva tankar, och komma i form.

Fick även Ingemar Bergmans Laterna Magica. Men den har jag inte hittat någon undermening till.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Har läst lite i din blogg emellanåt och tycker din kamp mot övervikten är beundransvärd.
Ditt motto som du har i titeln, "När jag blir smal blir jag lycklig och glad. Eller?" finner jag också rätt intressant. Du ställer det som en fråga. I många fall har det visat sig, och det är också min ståndpunkt, att man blir i sig inte alls lyckligare och gladare bara för att man går ner i vikt. Att gå ner i vikt är ett livslångt engagemang och en otrolig bedrift att klara av, vilket i sig stärker självförtroende och så vidare. Men man blir i grunden inte lyckligare på insidan bara för att man förändrar utsidan. Snarare är det så att då man väl förändrat utsidan kommer det någonting annat man inte är nöjd med och sätter upp nya mål. Det har sagts förut men förändring ska komma från insidan. Lyckas man göra förändringen där, och särskilt i avseendet att både acceptera den man är och de förändringar man vill göra (på insidan) så har man kommit en långt mycket längre bit på vägen än om man bara lever med devisen "jag ska gå ner för att må bättre sen".

Men det är min åsikt, andra kanske inte alls håller med mig och det är helt ok.

Lycka till!

2007-12-19 @ 15:10:26
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Starlight

Perfekta böcker jue =)
Nu är det nya tag som gäller och tillsammans så fixar vi det här. Watch out - here we come !!!!

KRAM

2007-12-28 @ 12:02:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0