Jag lovar

Egentligen är jag inget fan av nyårslöften. Det blir lätt lite fånigt och krystat och till intet förpliktigande.

Men så här en sen kväll före nyårsafton kan jag bara konstatera att jag ändå vill ge mig själv några löften för 2008. Ett sätt att markera att jag vänder blad i boken. Att året 2007 som åt minstone när det gäller hösthalvåret varit allt annat än bra...  nu definitivt är slut.


Så här kommer mina nyårslöften:

Jag lovar att när 2008 är slut ska jag väga mindre än vad jag gjorde när året började.

Jag lovar att jag ska vara bättre på att ta emot den hjälp som finns och erbjuds runt omkring mig.

Jag lovar att jag ska jobba på att vara snällare med mig själv och ge mig själv tid för mig själv.

Jag lovar att jag ska jobba på acceptansen - acceptans mot mig själv, mot nuet och det förförlutna och acceptans att förändring tar tid.



Hur du än firar nyår - med eller utan nyårslöften - så önskar jag att du får ett riktigt gott slut och gott nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0