Baddräktsmassaker

Det senaste försöket med en baddräkt från Ulla Popken visade sig fortfarande vara för liten. Jag fattade först ingenting. Jag har ju för sjutton beställt storlek 54 - så stor storlek har jag aldrig haft förut på en baddräkt. 50/52 brukar räcka nog.
Men det verkar ha gått troll i baddräktsfrågan.

Funderade ett tag på problemet. Jovisst, magen är för stor - det är den snabba och enkla förklaringen. Men varför fungerar inte en baddräkt som är gjord för tjockisar som jag? Studerade plagget och kom fram till att det är fodret på framsidan som ställer till det. Fodret gör att det inte finns någon som helst elasticitet... och det behövs över magen annars blir den helt enkelt för kort.

Sagt och gjort: fram med saxen och bort med fodret från bysten och nedåt. Och vips: en baddräkt som passar!
Den är inte invigd ännu. Bara provad. Men den passar i varje fall. Ett litet framsteg.

Men den mamma-baddräkt jag har haft senaste året har varit helt klart bäst - synd att den är klor-sliten.
Ska nog fortsätta spana efter en ny sådan. Sorgligt men sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0