Spegel, spegel på väggen där...

Jag förstår inte varför det måste vara så många speglar på hotellrum!

Det rum jag bor i just nu är ett litet sådant, men med mängder av speglar. När jag duschar på morgonen har jag nästan en helkroppsspegel utanför duschen, när jag kommer ut från toaletten är det en garderob rakt fram - med spegeldörr. Och ovanför skrivbordet - mitt emot sängen - jo, en stor spegel.

Att se sig själv näck är inte något jag gillar. Det går inte att låssas om att kilona inte finns där. Det blir så påtagligt. När man står framför en vanlig ansiktsspegel går det bra, då kan man låssas som om det nedanför halsen inte finns, eller inte syns.

Ibland när jag är på butiker kan jag se något i ögonvrån, tänka "men vilken tjock tjej" och sedan upptäcka att det var en spegel och jag såg mig själv.

Nu har jag utvecklat en konst att inte se i speglarna på hotellrummet. Det gäller att fästa blicken på ett speciellt ställe, och "se igenom" spegeln för att slippa se.

Jag ser fram emot att få komma hem igen där jag vet vart jag har mina speglar och kan parrera...

För övrigt:
Matchen kakan-godisskålen slutade oavgjort förra veckan.
Denna vecka har inletts med ett litet övertag för godisskålen. Men bara ett litet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0