Fett-sug

Hade lite spontan-tjejfest med två kompisar i går kväll. Lite vin, lite ost, päron, oliver och mer vin...
Mums så gott det var!
 
Hade skött mig exemplariskt under dagen + en timmes tur i elljusspåret så jag kände att jag kunde unna mig en god kväll. Men i dag kommer det jag inte räknat med: ett extremt sug efter allt som innehåller fett.

Vet inte om det är något samband mellan alkohol och fett, men känner igen fett-suget från andra festkvällar.
Pizza, glass, choklad, kakor - ja kroppen nästan skriker efter något som dryper i fett.

Försöker stå emot. Har gjort mig två rostade mackor (med lite mer lättmargarin än vad jag vanligtvis tar...) och unnat mig en 10 gram mörk chokladbit.

Det värsta är dock att jag ska på riktig fest i kväll, med stor uppdukat buffébord... Då kommer den stora prövningen. Ska dricka mycket vatten innan jag far för att fylla upp magsäcken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0