Bottennapp

Så kom den då, dagen jag fruktat. När det inte går att stå emot.
Lite småstress på jobbet, så middagen blev senare än beräknat.
Och sedan skrek hela kroppen efter något onyttigt att varva ner med.

Den här gången gav jag efter. Så ett paket Ballerinakakor (supergott) och Pringels chips (tråkigt) blev det.
Onyttigt så det förslår.
Och så här efteråt mår jag dubbelt så dåligt som innan.
När ska jag lära mig?

Har dessutom stressat iväg till Stockholm för att arbeta några dagar, inte planerat. Vilket betyder att det blir svårare att hålla maten och motionen som planerat.

Skitvecka.

Kommentarer
Postat av: Jessica Axberg

Hej "Kakan".
Kom igen! Res på dig - jag hejar på dig.
Se till att du inte köper hem kakor eller chips eller liknande. Fyll skåpen med nötter, russin och torkad frukt. Det är inte heller bra i för stora mängder - men de saknar det socker som gör dig sockerberoende.
Gör en smoothie på mjölk, lite grädde och bär. Toppa med krossad mandel.
Du vet att du kan. Du måste bara bestämma dig. Har du - på riktigt - bestämt dig?
Stor varm kram
från iTrimvännen.

2007-08-09 @ 09:23:43
URL: http://itrimmatsedlar.blogspot.com/
Postat av: kakan

Tack för peppet! Jo, visst har jag bestämt mig. Det finns bara tillfällen där jag glömmer bort det. Och jag försöker leva som du tipsar om - inte ha onyttiga saker hemma. Men när suget gör hjärnan helt kollrig, och affären ligger runt hörnet (öppet till sent på kvällen) då går jag vilse ibland. Men jag kommer igen!
Kram kakan

2007-08-09 @ 19:47:24
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0