100 situps!

Har haft ett riktigt bra träningspass i kväll, om jag får skryta lite. Först rask promenad i 1,5 timme, ungefär 7 km. Sedan lite hemma-styrka med situps och armhävningar. 100 situps! Och 50 armhävningar.

Men det låter lite bättre än vad det är. Kör en variant som jag lärde mig på hälsohemmet i somras. Att göra situps liggande på golvet är ett rent helvete. Magen är för stor och i vägen, får bara ont i nacken och orkar inte särskilt många...

I stället sitter jag på en pall, långt ut, med fötterna stadigt i golvet. Armarna i kors över bröstet och så lutar jag mig bakåt så långt jag kan, och sedan tillbaka. Tar faktiskt riktigt bra - särskilt när man gör 100 stycket. Samma sak med armhävningarna: i stället för att ligga på golvet så står jag mot en dörr. Händerna i axelhöjd ungefär. Ju längre ut från dörren man står med fötterna desto tyngre blir det.

Skulle gärna vilja ha någon bra hemma-övning för överarmarnas undersida, det förhatliga gäddhänget, ni vet. Är det  hantlar som gäller?

Måndag: vägning och tillbaka till jobbet efter att ha varit borta i åtta veckor. En olycka kommer sällan ensam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0